Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.....

Κ΄ένα σάλεμα σάλεψε στα ολόβαθα του νου τους
Και στην καρδιά τους μιά φωνή, κ΄έτσι η φωνή μιλούσε.
«Στρατιώτες και σπαθάρηδες, τουρμάρχες και σεργέντες,
του Λογοθέτη οι σύντροφοι, του βασιλιά οι νομάτοι,
χαρά σ’έσας κι αλλοίμονο σ’ έσας του ξένου διώχτες!
Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.»…


Κωστή Παλαμά, Η Φλογέρα του Βασιλιά, Λόγος Πρώτος.

«Θα πάρω μιαν ανηφοριά,

θα πάρω μονοπάτια,

να βρω τα σκαλοπάτια,

που πάν' στη λευτεριά».

Ευαγόρας Παλληκαρίδης

(Τον έστειλαν στην κρεμάλα οι Άγγλοι 14 Μαρτη 1957, γιατί είθελε, λέει νάναι λεύτερος)

Πέμπτη 5 Απριλίου 2007

Είμαστε συντεταγμένη πολιτεία,,, Ας Γελάσω!

Αλλαγές στο βιβλίο της Ιστορίας

Θα γίνουν μόνο από τη συγγραφική ομάδα, τονίζει η υπουργός Παιδείας Mαριέττα Γιαννάκου

Του Αποστολου Λακασα

Λύνονται ακόμη περισσότερο τα χέρια της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού για να προχωρήσει σε διορθωτικές αλλαγές. Οπως ανακοίνωσε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου, «η συγγραφική ομάδα έχει δικαίωμα να προσθέσει σελίδες στο βιβλίο, επομένως δεν έχουμε πρόβλημα». Η υπουργός συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή με μία εφ’ όλης της ύλης ατζέντα για τα θέματα της εκπαίδευσης, καθώς ήδη -μετά και την ψήφιση του νόμου για την αξιολόγηση και του νόμου πλαισίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση- ακολουθούν νομοθετήματα για τα μεταπτυχιακά προγράμματα και την έρευνα, που θα ολοκληρώνουν ένα σημαντικό μεταρρυθμιστικό έργο.

Ως προς το θέμα του βιβλίου, η κ. Γιαννάκου φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να εκτιμά ότι οι αντιδράσεις για τα προβλήματα που έχει υποκρύπτουν πολιτικές σκοπιμότητες.

Σχόλιο: Να μας ονομάσει αυτές τις πολιτικές σκοπιμότητες. Αλλά και αν υποκρύπτουν πολιτικές σκοπιμότητες, ποιες είναι οι δικές της πολιτικές σκοπιμότητες να αγνοεί τις αντιδράσεις ακόμη και της Ακαδημίας. Φαίνεται ότι το «Ευχαριστώ» του Σημίτη, τα bravo Yorgo και το Dear Dora έχουν μετατρέψει τους «ηγέτες» της χώρας σε λακέδες χωρίς νεύρο και θέληση. Εμείς τους διαλέξαμε. Μην το ξεχνάμε.

Με την αύξηση, πάντως, των σελίδων του βιβλίου διευκολύνεται η συγγραφική ομάδα, καθώς μεταξύ των επιχειρημάτων της στις επικρίσεις για περιορισμένη παρουσίαση ένδοξων ιστορικών προσώπων είναι η συμβατική υποχρέωση για περιορισμένη ύλη (συνολικά είναι 137 σελίδες) ώστε το βιβλίο να είναι ευχάριστο στα παιδιά.

«Εχω πει πάρα πολλές φορές ότι είμαστε συντεταγμένη πολιτεία. Κι εγώ έχω διαφωνίες με αρκετά σημεία στο βιβλίο. Αλλά, ως συντεταγμένη πολιτεία, είναι δυνατόν να ξεφύγουμε από τους θεσμούς και τους κανόνες που υπάρχουν; Οπως σας έχω πει, έχω δώσει τις παρατηρήσεις στη συγγραφική ομάδα, η οποία θα κάνει το έργο της και θα φέρει, εν συνεχεία, την πρότασή της» ανέφερε η κ. Γιαννάκου. Η υπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο να γίνουν αλλαγές στο βιβλίο από τρίτους - «απαγορεύεται από τους νόμους» είπε- και τόνισε πως «η ίδια η συγγραφική ομάδα αναγνωρίζει ότι πρέπει να γίνουν κάποιες διορθώσεις».

Σχόλιο: Να που μας θυμήθηκε και τον νόμο. Ποιος νόμος λεει ότι τα σχολικά βιβλία μπορούν να χρηματοδοτούνται από εξωελληνικά κέντρα.

Στο ίδιο πλαίσιο κινούνται οι απόψεις για το βιβλίο του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας κ. Θάνου Βερέμη. «Εκτιμώ ότι πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές, να διορθωθούν ορισμένες παραλείψεις. Δεν νομίζω πάντως ότι το βιβλίο θα πρέπει να αποσυρθεί», ανέφερε χθες στην «Κ» ο έγκριτος πανεπιστημιακός.

Σχόλιο: Έγκριτοι ή καλύτερα εγκεκριμένοι πανεπιστημιακοί είναι μόνο όσοι αποδέχονται την γενοκτονία μνήμης των ελλήνων, όλοι οι άλλοι που αντιδρούν (Ήφαιστος, Γιανναράς....) είναι άσχετοι και κινούνται απο πολιτικές σκοπιμότητες, Ας Γελάσω!

Από την πλευρά της, η γενική συνέλευση του τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών σε απόφασή της αναφέρει ότι ο θόρυβος για το βιβλίο θέτει δύο σοβαρά ζητήματα. «To πρώτο είναι ποιος έχει τη δικαιοδοσία να κρίνει το περιεχόμενο της διδασκαλίας της ιστορίας στην εκπαίδευση. Η απάντηση είναι αυτονόητη, αφού σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνία, μόνον τα προς τούτο συντεταγμένα όργανα της πολιτείας (εάν δεν υφίστανται μόνον ως αναποτελεσματικοί γραφειοκρατικοί μηχανισμοί) δικαιούνται να έχουν αποφασιστικό λόγο (ανάθεση συγγραφής εκπαιδευτικών υλικών σε επιστημονικές ομάδες, έγκριση των υλικών από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, επιμόρφωση εκπαιδευτικών). Η δε αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού υλικού σε συνάρτηση με τη διδακτική και την παιδαγωγική, με την εφαρμογή του δηλαδή από τους εκπαιδευτικούς μέσα στη σχολική τάξη, μπορεί να αναδείξει τελικώς τη λειτουργικότητά του», λένε οι πανεπιστημιακοί.

Σχόλιο: Οι «πανεπιστημιακοί» κάνουν την πάπια ποίοι χρηματοδότησαν τα βιβλίο και τι σκοπούς εξυπηρετούν. Μπορεί να πήραν το «κάτι τι τους»

Και προσθέτουν: «Το δεύτερο ζήτημα πηγαίνει πιο βαθιά και έχει να κάνει με τη σκοπιμότητα της διδασκαλίας της Ιστορίας στις σημερινές συνθήκες. Φαίνεται όμως πως η ελληνική κοινωνία αποδεικνύεται ακόμα ανέτοιμη να συζητήσει (πόσω μάλλον να αφομοιώσει) σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και επιστημονικούς προβληματισμούς.

Σχόλιο: Να που οι εφιάλτες θα βρίσουν και τον ελληνικό λαό ανώριμο. Αυτοί φαίνετε ωρίμασαν με το λίπασμα που τους έριξαν τα εξωθεσμικά κέντρα.

Πίσω και από τα δύο αυτά ζητήματα ελλοχεύει βεβαίως ένα παιχνίδι εξουσίας και εντυπωσιασμού των αυτόκλητων ιστορικών και των ΜΜΕ.».

Σχόλιο: Μπορει όμως η ιστορία να γράφεται με τα λεφτά του State Department και του Soros. Αυτό δεν μας ενοχλεί καθόλου. Μας ενοχλούν οι αντιδράσεις των ελλήνων πολιτών. .

Πάντως, η κ. Γιαννάκου στις χθεσινές δηλώσεις κατέληξε: «Νομίζω ότι δεν πρέπει να ξανασυζητήσουμε μέχρις ότου λήξει αυτή η υπόθεση. Αλλά, επαναλαμβάνω, είμαστε συντεταγμένη πολιτεία».

Σχόλιο: «Συντεταγμένη πολιτεία..»! Ας γελάσω! Που την είδε την συντεταγμένη πολιτεία η κυρία Γιαννάκου, όταν η συγγραφή των βιβλίων ιστορίας χρηματοδοτείται από ξένα κέντρα. όπως και η ίδια δήλωσε παλαιότερα.

Hμερομηνία δημοσίευσης: 05-04-07

Καθημερινή

4 σχόλια:

  1. Ti ton theloume ton Brady Kiesling stin Ellada? Bas kai aftos grafei tis epitages tis Giannakou kai Re pussy? O skpos tous, opos grafei kai o idios einai na epistrepsi i Thessaloniki (kai oli i Ellada) stis epoxes tis Tourkokratias.

    "Thessaloniki will become what it was in Ottoman times"

    "The new Greek textbook seems a sensible attempt to match the teaching of history to current Greek reality. Among its goals is to downplay the inevitability of national/racial/religious conflict in the Balkans, to reduce the sense of Greek victimisation by hostile outsiders and to weaken the myth that Greek national independence is a gift of the church. In today's secular EU context, these are good lessons."

    [...]

    "Centre for Democracy and Reconciliation in Southeast Europe. This idealistic group has an impressive list of donors that includes Greek foundations and Thessaloniki businessmen as well as EU governments and the United States. Its major initiative is the Joint History Project. A panel of scholars, chaired by a Greek, prepared a set of four history workbooks for simultaneous use in all the Balkan countries. Unlike the sixth-grade textbook, this is a genuine effort at non-nationalist history."

    [...]

    "Meanwhile, wild accusations are flying that this is an American plot to "denationalise" Greeks (along with Turks, Serbs, Bulgarians, Albanians, and Romanians) to make them easier prey for US imperialism. The Thessaloniki business community knows better. If national resentments can be transcended, they calculate, Thessaloniki will become what it was in Ottoman times, the port and business centre of a huge Balkan hinterland. Then they will all be rich."
    ATHENS NEWS , 06/04/2007, page: A04
    Article code: C13229A042

    http://www.athensnews.gr/athweb/nathens.prnt_article?e=C&f=&t=01&m=A04&aa=2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όργουελ: «Όποιος ελέγχει το παρελθόν ελέγχει και το μέλλον.»

    http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18354&m=P11&aa=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. O Amerikanos makria epese apo tin patrida tou...kanei tis diakopoules tou stin Ellada, kai mas gamai...reeeee oooouuuust Brady.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η «προοδευτική» μαφία («επιστημονική ληστοσυμμορία» τούς χαρακτήρισε δημοσίως η καθηγήτρια του Παν. Αθηνών Μαρία Τζάνη!) σε όλο της το... μεγαλείο:

    Η «επιστημονική ληστοσυμμορία» Ρεπούση-Λεωντσίνη και η διαπλοκή τους με το γενιτσαρικό σχολικό βιβλίο

    Ούτε τα προσχήματα δεν τηρεί η μαφία των «προοδευτικών».

    Ο Ευθυμίου και τα αφεντικά του διόρισαν τα μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τους αξιολογητές και τους συγγραφείς των βιβλίων! Συγγραφέας του βιβλίου Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού η Μαρία Ρεπούση. Αξιολογητής του βιβλίου η Α. Λεωντσίνη-Γλυκοφρύδη, φίλη της Ρεπούση και σύζυγος του καθηγητού της Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Γ. Λεωντσίνη! Και η Ρεπούση και η Λεωντσίνη-Γλυκοφρύδη πήραν διδακτορικό από τον Γ. Λεωντσίνη, νυμφεύθηκε την μία, έδωσε εργασία στο γραφείο του επί χρόνια στην δεύτερη, και τίς προώθησε στο πανεπιστήμιο! Και στην μία ανατέθηκε η συγγραφή του βιβλίου, και στην άλλη η αξιολόγηση! Και το μαχαίρι και το πεπόνι!

    Διαβάστε τις απίστευτες λεπτομέρειες της άθλιας αυτής συμμορίας, εδώ:

    "Το φιλί της γυναίκας-αράχνης: Η άλωση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από τη στρατευμένη αμάθεια "

    Απίστευτο. Ανατριχιαστικό. Και σε αυτούς, σε αυτήν την βρωμερή μαφία, έχουν παραδώσει τα παιδιά μας να μάθουν γράμματα! Τα παιδιά μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή