Είναι πολύ της μόδας τώρα τελευταία οι διάφοροι εθνοφοβικοί και ελληνοφοβικοί να ξεφουρνίζουν διάφορες ρήσεις καί αποφθέγματα διαφόρων συγγραφέων, πολιτικών, κοινωνιολόγων κατά προτίμηση από την Δύση. Θέλουν να μας δείξουν πόσο είναι ευρυμαθείς και Ευρωπαίοι. Σε αντίθεση με εμάς τους "Ελληνάρες" βοσκούς, κηπουρούς και καπετάνιους που ακόμη επιμένουμε στην σοφία των Ελλήνων. Δε θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα ο αγαπητός και συμπαθέστατος Βερέμης. Αν δεν έγραφε και άφηνε γένια θα ήταν ένας πραγματικά ωραίος και νόστιμος Άγιος Βασίλης που θα χάριζε χαρά και ευτυχία σε παιδιά και μεγάλους.
Ο "σοφός" Βερέμης σε ένα περισπούδαστο άρθρο στην Καθημερινή (23/11/08) δανείστηκε τον Ταλεϋράνδο για να αναπτύξει με άφθονη οίηση τα "Περί πλειοδοσίας και μειοδοσίας". Κατά τον Βερέμη: "Την πατριωτική πλειοδοσία ο Ταλεϋράνδος περιέγραψε με τη γνωστή ρήση που τη θέλει το τελευταίο καταφύγιο των απατεώνων". Δεν ξέρουμε και ούτε έχει σημασία αν ο Ταλεΰράνδος την είπε πρώτος ή ο Εγγλέζος συγγραφέας Σάμουελ Τζόνσον αυτό ας το βρει ο "σοφός". Η πλέον γνωστή ρήση του Ταλεϋράνδου είναι: "Η προδοσία είναι θέμα ημερομηνίας"
Αυτό που πράγματι έχει σημασία είναι η επιλογή Βερέμη. Διάλεξε τον Ταλεϋράνδο για να χαρακτηρίσει έμμεσα τους πατριώτες σαν απατεώνες. Η επιλογή του είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε ατυχής. Ο Ταλεύράνδος υπήρξε ο μεγαλύτερος απατεώνας της πολιτικής που πέρασε απο την ευρωπαϊκή σκηνή. Γεννήθηκε αριστοκράτης. Πέρασε στην Γαλλική Επανάσταση, για να την κοπανίσει όταν είδε τα δύσκολα. Επέστρεψε με το Διευθυντήριο. Ακολούθησε τον Ναπολέοντα για να τον προδώσει. Ο Ναπολέων τον αποκάλεσε: "μεταξωτές κάλτσες γεμάτες σκατά" που ο Ταλεϋράνδος, όταν ο Ναπολέων είχε κλείσει την πόρτα πίσω του, την σχολίασε:"Κρίμα που ένας τόσο μεγάλος άνδρας έχει ανατραφεί τόσο άσχημα". Υπηρέτησε τους Βουρβόνους για να τους πουλήσει. Η καριέρα του ήταν γεμάτη μίζες, λαμόγιες και προδοσίες της Γαλλίας. Τα έπιανε απο τους Αυστριακούς, από του Γερμανούς πρίγκιπες και πήγε να τα πάρει και από τους Αμερικανούς, η γνωστή υπόθεση "ΧΥΖ" αλλά δεν του κάθισε. Ητανε πραγματικά ένα πουλημένο τομάρι. Ακόμη και ο Κίσινγκερ κρατεί απόλυτα επιφυλακτική θέση όσον αφορά το πρόσωπο του.
Ελπίζουμε ο Βερέμης να μνημόνευσε μόνο την ρήση του Ταλεϋράνδου και να μην είναι το πρότυπο του, το μοντέλο του και το παράδειγμα προς μίμηση.
'Ω λιγοστοί κι ώ διαλεχτοί κι αρίφνητοι αύριο ίσως ! Είναι μια αλήθεια κάτου εδώ που τη χτυπάει το μίσος, είν εδώ πέρα μια Ομορφιά που η καταφρόνια δένει, κι είν εδώ πέρα μια Αρετή δειλή και ντροπιασμένη. 'Ω νέοι, ώ πρωτοξύπνητοι στο φώς, χαρές τ΄Απρίλη, από τους πράσινους κορμούς γινοντ' οι άσπροι στύλοι ! Στη χώρα εσείς οι λειτουργοί κι οι λατρευτάδες είστε· δε φτάνει· εμπρός ! για τους Θεούς, ώ νέοι, πολεμείστε. Κωστής Παλαμάς
Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.....
Κ΄ένα σάλεμα σάλεψε στα ολόβαθα του νου τους
Και στην καρδιά τους μιά φωνή, κ΄έτσι η φωνή μιλούσε.
«Στρατιώτες και σπαθάρηδες, τουρμάρχες και σεργέντες,
του Λογοθέτη οι σύντροφοι, του βασιλιά οι νομάτοι,
χαρά σ’έσας κι αλλοίμονο σ’ έσας του ξένου διώχτες!
Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.»…
Κωστή Παλαμά, Η Φλογέρα του Βασιλιά, Λόγος Πρώτος.
Και στην καρδιά τους μιά φωνή, κ΄έτσι η φωνή μιλούσε.
«Στρατιώτες και σπαθάρηδες, τουρμάρχες και σεργέντες,
του Λογοθέτη οι σύντροφοι, του βασιλιά οι νομάτοι,
χαρά σ’έσας κι αλλοίμονο σ’ έσας του ξένου διώχτες!
Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.»…
Κωστή Παλαμά, Η Φλογέρα του Βασιλιά, Λόγος Πρώτος.
«Θα πάρω μιαν ανηφοριά,
θα πάρω μονοπάτια,
να βρω τα σκαλοπάτια,
που πάν' στη λευτεριά».
Ευαγόρας Παλληκαρίδης
(Τον έστειλαν στην κρεμάλα οι Άγγλοι 14 Μαρτη 1957, γιατί είθελε, λέει νάναι λεύτερος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου