Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.....

Κ΄ένα σάλεμα σάλεψε στα ολόβαθα του νου τους
Και στην καρδιά τους μιά φωνή, κ΄έτσι η φωνή μιλούσε.
«Στρατιώτες και σπαθάρηδες, τουρμάρχες και σεργέντες,
του Λογοθέτη οι σύντροφοι, του βασιλιά οι νομάτοι,
χαρά σ’έσας κι αλλοίμονο σ’ έσας του ξένου διώχτες!
Άγριο κι αν είναι το όραμα καλό είναι το σημάδι.»…


Κωστή Παλαμά, Η Φλογέρα του Βασιλιά, Λόγος Πρώτος.

«Θα πάρω μιαν ανηφοριά,

θα πάρω μονοπάτια,

να βρω τα σκαλοπάτια,

που πάν' στη λευτεριά».

Ευαγόρας Παλληκαρίδης

(Τον έστειλαν στην κρεμάλα οι Άγγλοι 14 Μαρτη 1957, γιατί είθελε, λέει νάναι λεύτερος)

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Εμείς οι ΕΛΛΗΝΕΣ!....

.

..... προσβλέπουμε στην Ελλάδα σαν ακατάλυτο ιδέα σαν ανώτερο πολιτισμό, σαν κρυσταλλίνη φιλοσοφία, σαν τρόπο και σκοπό ζωής. Η αντίληψή μας για την ζωή, την ιστορία, την πολιτική και κοινωνική εξέλιξη έχει χαρακτήρα καθαρά υπερφυσικό. Αντίληψη σύμφωνα με την οποία επιβάλλονται οι αξίες της ανθρώπινης προσωπικότητας και που κάθε δραστηριοποίηση και αγών δημιουργούνται με βάση ένα οργανικό σύστημα που προσλαμβάνει ανωτέρα σημασία και έννοια. Την ηθική έννοια της ζωής εκφράζει μια αριστοκρατία του χαρακτήρα και της σκέψης που δια της θυσίας υψώνεται και επιβάλλεται καθ' ότι βασίζεται στην φυσική και ποιοτική υπόσταση του ατόμου.

Στην ατομιστική, εξισωτική και ελευθεριωτική αντίληψη της ζωής εμείς οι Ελληνες αντιπαραθέτουμε αξίες διάκρισης και ποιότητας. Σε αντίθεση των «δικαιωμάτων του ανθρώπου» προτάσσομεν τα «καθήκοντα και υποχρεώσεις του Ανθρώπου» η εκπλήρωση των οποίων προσδίδει στον άνθρωπο αξιοπρέπεια και τιμή που δεν απονέμεται στον οποιονδήποτε αλλά κατακτάται. Πίστη μας και συνεπώς ιδεώδες αποτελεί η κοσμοθεωρία του ελληνισμού σαν υπερφυσική αντίληψη της ζωής δια του ανυπέρβλητου ιδεαλισμού της ελληνικής φιλοσοφίας, της έξαρσης του πνεύματος και του εξευγενισμού του συναισθήματος.

Η πραγματική αντίθεσή μας προς τις σύγχρονες υλιστικές, κερδοσκοπικές και αθροιστικές κακοδαιμονίες έγκειται στη ιδέα ενός ποιοτικού πολιτισμού και εναντίον των καθαρά ποσοτικών αντιλήψεων μιάς αδιαφοροποίητου ανθρωπότητας. Στην κοινωνική διάταξη των πεποιθήσεων του Ελληνα Ανθρώπου η ελευθερία δεν μπορεί να κατανοηθεί ατομοκιστικά ή κατα μέρος παρά μόνο σε σχέση με την προσφοράν μέσα στο οργανικό σύνολο. Το Εθνος απο γεγονός φυσικό και καθορισμένο από τον εθνικό συντελεστή (εδαφικού, παραδόσεων, ιστορικού, γλωσσικού) καθίσταται πνευματικό γεγονός όταν ακεραιοποιήται εντός και από το Κράτος. Το Κράτος εκφράζει την ανωτέρα συνείδηση του Εθνους που εντός αυτού και από αυτό εκδηλώνεται σαν ιδέα και ισχύς.

Οι Ελληνες ακράδαντα προσηλωμένοι στα ιδεώδη τους καθίστανται υπέρτεροι κάθε ποσοτικής-υλιστικής αντίληψης. Η πίστη προς αυτά αποτελεί βάση και κινητήριο δύναμη των αγώνων τους καθώς η επιβολή των αποτελεί το υπέρτατο καθήκον τους ως σκέψη και δράση. Πιστεύουν στις πλέον υψηλές πνευματικές αξίες, στην Ζωή σαν κατάκτηση, πρωταρχικά σαν καθήκον και κατα δεύτερον λόγο σαν δικαίωμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου